pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det frodas på balkongen

Publicerad 2011-05-24 17:27:32 i Odling,

Nu kan jag märka förändringar på balkongen från den ena dagen till den andra!

Smultronplantorna växer och jag har redan sett en blomknopp! Jag hoppas plantorna breder ut sig och ger mycket bär i sommar!

 

Både dillen och salladen är nu redo för omplantering. Persiljan var lite seg men nu äntligen har den också kommit upp en bit.

Sockerärtorna har tittat upp. Efter att de först tittade upp ur jorden tycker jag de har växt minst 1 cm om den! Det är nog bara en tidsfråga innan jag måste bygga en spalje till dem. För något år sedan satte jag sockerärtor men jag fick inte så mycket skörd på dem. I år sitter de i en stor låda så förhoppningsvis blir skörden bättre.

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-05-24 22:42:33

Ja men se där! Det händer ju massor med grejjer på din balkong med. :D

Jag har inte tålamod att vänta så jag förodlar allt inne, därav växtligheten. :P

Postat av: Camilla

Publicerad 2011-05-25 06:32:41

Kul blogg du har, funderar en del på hur jag ska inreda min balkong i år. Vill gärna odla en del ätbart men hur får man plats med allt på 2-3 kvadrat?

Postat av: Linda Ekenskog

Publicerad 2011-05-26 09:51:05

Varje år vill jag odla. Men ännu har jag inte kommit så långt. Och då har jag ändå en stor trädgård (äng just nu då jag inte orkat klippa gräset) till mitt förfogande. Du är så kreativ och framåt, och det ger mig en liten spark att komma igång här oxå. Dags att bygga växthus tror jag!

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-28 13:07:53

Skulle nog kunna ha en lagerhylla men är rädd att den ska blåsa omkull... hittade bilder på din balkong tidigare i bloggen och såg att du har en sån bra vägg i ena kanten man kan luta saker mot... min är en sån där som sticker ut helt från huset så det finns egentligen bara husväggen man skulle kunna luta en hylla mot, och där är det fönster... men men - jag får plats med lite kryddor och det är huvudsaken :=)

Postat av: Mariette

Publicerad 2011-06-06 05:44:57

Mina ärter vill inte ens gro, det var en månad sen jag satte dem... trist. Kul det funkar för dig i alla fall =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela