pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Altrad trådrulle

Publicerad 2011-05-27 22:13:28 i Altrat,

För ett tag sedan såg jag en jättefin altrad spole hos Tesa prickiformar och lockades till att göra min egna trådrulle. Jag hittade en smal papprulle men får man inte tag i det kan man använda diverse plaströr eller rullar från hushållspapper.

Jag började med att stämpla noter på ett beigefärgat papper och embossade därefter en swirl i guld i över och nederkant.

Jag skar ut två stycken cirklar i chipboard och klädde dem med brunt papper.

Två nya cirklar av det bruna pappret klipptes till och fästes på brickornas undersida så invikningarna doldes. Därefter var det bara att limma ihop allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela