pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Presenter från Kina

Publicerad 2011-03-26 16:33:31 i Pyssel,

I torsdags kväll kom sambon äntligen hem från Kina - och han hade med sig en massa presenter! En sak var en självklarhet: te!

Jag trodde först att alla burkar innehöll löste men de är fyllda med tepåsar. Mårten hade varit hemma hos en tehandlare på teprovning och fick på köpet en del enklare tepåsar:

 

Påsarna är riktigt fina och pysslaren i mig vill spara dem efter att vi druckit upp teet och pyssla med de fina färgerna och mönstrena. Sambon hade även med sig några överraskningar. Han hade frågat mig om jag ville ha en kalligrafipenna och en penna fick jag, men den såg inte riktigt ut som jag väntat mig!

 

Jag fick även ett stämpelset!

Längst upp är det en drake respektive fågel ingraverade. Dosan bredvid innehåller en röd stämpeldyna. Jag undrar hur många som kan skryta med att ha kinesiska stämplar i sina ägor?!

Sambon vet att jag är väldigt svag för grönt och hade köpt en klänning till mig!

 

Tyvärr kommer färgen inte riktigt till sin rätt på bilden. Jag fick även en ljusgrön sjal! Det är otroligt vad mycket han fick plats med i väskan. Till nästa gång han åker på sådana här långresor måste vi köpa en större resväska. För hur ska han kunna köpa en massa roliga saker om väskan är fullpackad redan när han åker hemifrån!? Sedan får jag/han hålla tummarna för lite mer ledig tid. Under de 18 dagar han var iväg var han bara ledig en enda... Jag kanske inte behöver säga att han är glad att vara hemma och att det är helg?

Kommentarer

Postat av: HighlanderTess

Publicerad 2011-03-31 22:02:05

Jag har ett kinesiskt stämpelset...hihi :-) Passade på att köpa ett då jag var i Kina. Högst upp är det en apa eftersom jag är född i apans år. Själva stämpeln är mitt namn på kinesiska :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela