pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Tips till kattägare

Publicerad 2011-06-06 21:14:34 i Pyssel,

För ett tag sedan läste jag hos Nakit att gummihandskar var jättebra att få bort katthåren från soffan. Detta var jag bara tvungen att testa och nu under helgen gick jag lös på katternas favorit-klätterställning.



Det blev en viss skillnad! Sedan dröjde det inte länge tills jag fick syn på lillan:

Jag hoppas hon var nöjd och inte sur på mig för att jag plockat bort all päls som hon och hennes bror hjälpts åt att spara ihop i korgen...

Jag kan även rekommendera Furminator! Det är en helt otroligt bra borste som fångar upp all lös päls som katten ändå kommer släppa på golvet, soffan, stryka av sig på byxbenet... Bara efter ett borsttag över kattryggen fick jag plocka av en massa lös päls som fastnat. Båda katterna lämnade stora bollar efter sig då jag kammade dem. Zoofii gillade det inte, men tror det berodde på att hon var tvungen att vara stilla och den katten har ofta ganska svårt för just det!

Kommentarer

Postat av: BeautyLifestyle

Publicerad 2011-06-06 21:33:34

Bra tips! Måste jag testa :)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-06 21:45:42

Vad för sorts gummihandske du har använt? Jag blir tokig på allt hår, det är nackdelen med katt faktiskt. Kram A

Postat av: Anna

Publicerad 2011-06-06 22:05:52

Jag tänkte ha det inne, har inte heller hus tyvärr

=(



Ska köpa ett par i morgon om jag hinner och testa =)

Postat av: Linda

Publicerad 2011-06-07 23:36:34

Vad bra att tipset med gummihandskarna sprider sig:). Den där borsten skulle vi behöva. jag såg en sån i en affär men tvekade..det var dumt!



Hon verkar inte sur:). Så förbaskat söt!

Postat av: Creative Pink

Publicerad 2011-06-09 20:49:36

Smart det där med gummihandskar, jag har ingen katt själv men många av mina vänner har. Så det ska jag sprida vidare =)

Postat av: CJ

Publicerad 2011-06-14 22:08:23

Åh så söt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela