pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Vilket kommersiellt jippo

Publicerad 2011-02-15 09:23:07 i Pyssel,

Tanken med Alla hjärtans dag är fin men det känns mest som butikerna skor sig på denna dag. Okej, jag var faktiskt inne i en blomsterbutik efter jobbet igår (och jisses vad många män, och få kvinnor, det var). Köpte dock inte en blomma utan en krukväxt till sambon! Den kommer att stå sig länge!

För ett litet tag sedan fick jag hos Mönsterarkivet syn på det här underbara hjärtat:

Tyvärr hann jag inte göra det, men nästa år kanske?! Mönstret till det finns här.


Durkslaget, vår favoritkvarterskrog och tillika det ställe jag och sambon träffades på, hade dagen till ära öppet (annars är det stängt måndagar). Så vi var nere och åt en god trerätters middag på kvällen för att fira att vi den 14 februari hade varit sambos i två år!

Lite måste man ju klä upp sig då man ska ut och äta! Detta underbara smyckesset fick jag av min syster i födelsedagspresent! Ja, sen hjälpte hon mig även att sätta lite färg på tillvaron för mig (dvs håret). Väldigt nöjd med det resultatet.

Kommentarer

Postat av: Lixy

Publicerad 2011-02-15 09:28:53

Bra blogg :)

Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Publicerad 2011-02-15 11:47:29

hejsan, jag undrar vadå folk tycker om aktiva listan på blogg.se, jag har skrivit ett inlägg vad jag tycker, lust att ge din åsikt? :)

http://robinhoods.se/2011/february/aktiva-listan.html#comment

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2011-02-15 18:21:23

VA??? Inget pysslande till alla hjärtans dag??? Mår du bra????

Så fint det blev med smyckerna! Kom just på att jag lovade dig en uppsättning kortare örhängen också som match... hum... kanske skulle ta tag i den detaljen med då? =p

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-02-15 18:25:21

Allt tid gick åt till ekorren ;) Sedan hade det ju länge varit osäkert om sambon ens skulle vara hemma på alla hjärtans dag :S

Ja, huuur går det med mina kortare matchande örhängen?! Här går jag ju och väntar och väntar... ;)

Postat av: sara

Publicerad 2011-02-16 11:52:45

hehhe ja det kanske ligger en sanning i det faktiskt :)

Postat av: Jen

Publicerad 2011-02-16 14:10:21

Jätte fint med håret! :)

Klart man ska klä upp sig när det vankas restaurangmiddag. :P



Trots den kommersiella dagen så tycker jag ni gjorde helt rätt i att äta ute. Det är tusen ggr bättre än ett fång rosor för ett par hundra lappar. :D

Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Publicerad 2011-02-16 14:49:27

sv: håller med om det haha, dom borde bojkotta den om dom inte kan göra den ordentlig! :)

Postat av: Tess

Publicerad 2011-02-17 23:56:22

Jag köpte inga av de Alla hjärtans dag-prylar som fanns. Affärerna tar fasta på det kommersiella, men man behöver ju inte handla :-) Sedan är det synd om de flesta män bara köper blommor på Alla hjärtans dag. Blombutikerna är ju som mest besökta under denna dag. Tycker man kan köpa blommor lite då och då istället :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela