pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Inlagda delikatesser

Publicerad 2011-08-21 20:02:16 i Ätbart,

Ikväll har jag testat att lägga in kantareller. Det är väldigt enkelt och min förhoppning är att kantarellerna kommer smaka nästan som nyskördade när vi tar fram dem.

Inspirationen fick jag från Strömsö. Ett litet tips, om någon frestas till att prova på det här, ta dubbelt så mycket svamp som du tror behövs för att fylla burken! Mina små delikatesskantareller hade nog fått plats i en gammal kryddburk.
Nu har jag bara en arbetsdag kvar och sen går jag på helgledigt! Det ska bli lyxigt att vara ledig måndag eftermiddag och hela tisdag och onsdag! Jag har redan gjort en massa pysselplaner...

Kommentarer

Postat av: Linda Citronlime

Publicerad 2011-08-22 19:14:05

Åh det där måste jag testa vid nästa kantarellskörd! Vi har torkat en hel del svamp samt förvällt och lagt i frysen, men detta måste som sagt också testas.



Ang kattungen så är hon norsk skogkatt :) Vi har ju två norska skogkatter till, som är lite mer än ett år gamla. Alla tre är från samma uppfödare :) Och Precious har samma pappa som vår Noah :)



Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Kram Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela