pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Bind din egna dörrkrans

Publicerad 2011-08-01 22:14:16 i Naturmaterial,

Renfanan som i föregående inlägg fyllde upp Höganäskruset har nu minskat avsevärt. Mycket av den blev nerklippt idag och lindad i små buketter.
Jag har en liten stomme som är klädd med tidningspapper, lite plastfolie och därefter mossa. På denna virade jag med sytråd fast små buketter av renfana. Lägg de små buketterna ömsom vänt utåt och ömsom inåt efter vad som blir snyggast. Våga lägga dem tätt! Jag var lite försiktig i början men sedan lärde jag mig att få till en jämnare form.
Efter ett tag började jag även linda fast rönnbär.
Sedan var det bara att knyta fast ett snöre och hänga upp den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela