pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Den växer o växer o...

Publicerad 2010-09-29 20:39:30 i Odling,

Min lilla avokadoplanta börjar bli stor! Jag vet, den skulle verkligen må bra av en omplantering. Måste ta tag i det nu snart!!!

Jag borde även våga mig på att toppa den snart så den börjar grena ut sig. Fast jag vill ju inte ha en allt för liten buskig planta så de små bladen ska nog få växa till sig innan jag går på den med saxen.

Vintertid blir avokadons blad lätt bruna. Jag funderar på konstgjord belysning, frågan är bara var jag hittar bra och inte allt för dyr sådan?

Ett pappersprojekt ligger och väntar på mig på köksbordet men jag tror det får vänta tills imorn. Klockan ringer på tok för tidigt imorn och natten till idag sov jag dåligt. Jag vaknade mitt i natten av rökdoft och på morgonen förstod jag att jag inte inbillat mig. Några hundra meter bort brann det och det var tyvärr en svårsläckt brand, rökutvecklingen höll på även under eftermiddagen. Tyvärr innebar det att vårt besök till Visualiseringscentret, som ligger granne med byggnaden som brann, blev inställt. Hoppas jobbet snart bokar in en ny dag för besök!

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-09-29 20:49:21

Vilken fin avokadoplanta! Har du sått den själv? Hur lång tid har det tagit för den att blir så stor!:)

Härligt sen när du kan plocka egna avokados;) Min favorit är just avokado!:)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-09-29 21:01:05

Jag tror att jag satte kärnan i jorden troligen i april. Jag minns att jag efter ett tag tröttnade på att den inte kom upp och slängde den, men insåg då att den slagit rot =)

Tyvärr gillar mina katter avokado också, fast bladen... :S

Postat av: ullis

Publicerad 2010-09-29 21:41:55

Hej! Tack för din kommentar hos mig, visst är det Alpaca garn i tröjan jag gjort.

Jag hade planterat paprika här hemma och det gick så bra så, jag var noga med att vattna eftersom de inte fick torka ut men det gick bra fram tills vi åkte på semester och hade blomvattningshjälp som inte gick in i sovrummet.

Postat av: LILLY

Publicerad 2010-09-29 21:48:07

åååh, guud jag ÄLSKAR avocado! äter typ minst en varje dag haha. är det bara att stoppa ner en sådan stor kärna i jorden? hur sköter du den? :))

Postat av: Nathalie

Publicerad 2010-09-30 17:06:53

Svar: Mina katter äter också pearl och de älskar det!:) !!



Hoppas du haft en bra dag!

Postat av: Lillstruman

Publicerad 2010-10-01 19:33:54

Du... hum... jag har några lysrörshållare här som jag kanske vill bli av med om jag fixar nytt till stora orkidéeskåpet. Du kanske är intresserad? Du vet, den som låg på lilla skåpet tidigare? Bra rör hittar du på PWSS, för det behöver nog bytas om du vill ha bra effekt av det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela