pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ett snyggare balkonggolv

Publicerad 2010-05-16 16:28:48 i Inredning,

En kompis tittade förbi i torsdags med en symaskin och en låda med verktyg. Det var två projekt som startades igång: en klänning skulle sys och balkonggolvet skulle äntligen snyggas till.
I min gamla lägenhet hade jag trätrall i badrummet och förra året köpte vi fler delar så hela balkonggolvet täcktes. Det syns här att det fanns små och större områden där jag inte fick dit plattorna. Men nu hade jag en såg till hjälp och det sågades så spånet yrde och jag hostade trä.

Jag är ganska nöjd! Zoofii är väldigt nöjd för idag städade jag balkongen och hon fick återigen gå ut på sin älskade balkong!

Det blir riktigt rymligt på balkongen när bordet (tillfälligt) hamnade längsmed ytterväggen. I år ska det inte få bli den djungel vi hade förra året. Fast jag måste erkänna att jag var lite frestad när jag såg tomatplantor på stan...

Kommentarer

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2010-05-16 18:31:02

Läckert ballkongkolv!!!!! Klart du ska ha djungel....tomater är ju så himla goda!!!!!!

Kram Petra/Trollet

Postat av: Anna

Publicerad 2012-07-02 21:12:23

Vad fint balkonggolvet är! Vart är det inköpt? Ska försöka mig på att lägga ett själv och letar lite tips. Måste du behandla det?

Svar: Golvet är köpt på Clas Ohlson. Vi har aldrig behandlat det, eftersom vi hade balkongen inglasad var trätrallen väl skyddad. Misstänker att behandling med exempelvis linolja skulle skydda det bra för väder och vind.
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela