pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En fint inslagen bröllopspresent?

Publicerad 2010-05-24 09:38:25 i Altrat,

I helgen var vi på bröllop. Vädret var hur härligt som helst och brudparet var sååå fina!
Älskling hade ett par dagar innan föreslagit att jag kunde lägga presenten i den teburk jag altrat. Det skulle vara en perfekt inslagning men tyvärr hade jag redan lagt upp bilderna på bloggen. Kanske kanske hade bruden inte sett den men... Asch, den var så kul att göra så det blev en till!

Självklart syns det inte men i nederkanten blev det brunfärgade papret snett. Perfektionisten i mig skrek högt. Men sedan hittar jag det här självhäftande pappret, och visst blev det hur snyggt som helst?!
Masken i form av en kompass är precis som klockan jag använde tidigare från Tim Holtz. Jag måste köpa fler!

Det här hjärtat köpte jag någon gång medan PysselPassion fortfarande fanns i stan. Det passade ju hur bra som helst till en bröllopspresent!
Fjärilarna stansade jag ut på det färgade pappret. En limmades fast ovanpå den andra och sett rakt framifrån smälter de fint in bland allt det bruna men ger ändå lite 3D-effekt. Me like!

För säkert flera månader sedan fick jag de här söta knapparna av syrran. Jag förstår inte varför jag har haft så svårt att hitta ställen att sätta dem på - de är ju hur bra som helst!!! Tack söta rara syster! Visst, det är jungfruben på dem men de klippte jag bort och limmade sedan fast med limpistolen.

Som vanligt hade jag problem att välja blommar och återigen blev det de här som passade bäst. Jag undrar om det var dessa jag och en kompis fick i felleverans när vi beställde via nätet för ett tag sedan. Om så var fallet måste detta vara den bästa felleverans man kan få!

Den här texten syns inte på tidigare bild ovan för de sattes dit sist. Det blev lite tomt här och någon text ville jag ha dit. Pricken över å:et var lite svårt att få till, bokstäverna är självklart inte anpassade för det svenska alfabetet. Återigen hade jag gått över med blending tool och färgat in lite distress ink så det matchar bakgrunden bättre.

Kommentarer

Postat av: Dolores

Publicerad 2010-05-25 16:27:11

Jättevacker burk!

Tusen tack för den rara kommentaren i min blogg, sånt värmer!

Hälsningar / Dolores

Postat av: Linda

Publicerad 2010-05-25 18:08:44

Den blev ju också superfin! :-D

Postat av: Linda

Publicerad 2010-05-25 18:31:44

Åh vilket otroligt vackert pyssel.

Hade jag fått en sådan vackert inslagen bröllopsgåva hade jag varit väldigt lycklig.



Tack för den snälla kommentaren om mina tårtor, så roligt att du ska äta av den speciella tårtan.



Mvh Linda Runn

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2010-05-26 07:27:20

Trevligt, syrran använder grejer jag drar hem till henne oxå... Ska kasta ett öga när jag åker till Thuns på fredag om jag hittar något mer. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela