pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Altrad äggkartong

Publicerad 2010-03-21 09:51:52 i Altrat,

Under lördagen  satt jag och pysslade med två kompisar hela dagen. I en bastu. Ja, vi satt inte i själva bastun förstås utan rummet utanför. Två stora bord drog vi in och bredde ut oss på, det blev riktigt bra! Gott om utrymme för papper, fjädrar, blommor, stämplar och verktyg. Påskkorten hade jag inte någon startidé med så jag började att altra en äggkartong.

Altrad äggkartong

Den här var riktigt rolig att göra och det gick också ganska fort! Den andra var däremot lite knepigare att få till dekorationerna på så jag blev nöjd.

Altrad äggkartong nr2

Lite blingbling skulle nog passa in fint! Det fick jag dock inte med mig så när jag hämtat hem scrapväskan med allt påskpyssel blir det nog någon mer dekoration på den här. Tanken är att fylla dem med godisägg. Jag funderar på att ge en till svägerskans son men han är lite för liten för kinderägg så det blir något annat gott gott till honom!

Några påskkort hann jag också med innan det var dags att promenera ner till stan för lite Alice i underlandet i 3D. Den var riktigt bra men kunde Johnny Depp inte få en lite större roll? Trodde han skulle märkas lite mer än han gjorde...

De senaste veckorna känns det som att pysslet har minskat. Jag vet inte om det är någon sen vintertrötthet eller om jag har vårtrötthet. Känns konstigt då det varit så många soliga dagar. Men gårdagens pyssel fick upp aptiten på mig men med scrapväskan stående hemma hos en kompis så får det lov att bli lite annat pyssel idag!

Kommentarer

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2010-03-21 11:37:00

Vilken kanonbra idé!!! De är jättefina och vilket barn skulle inte bli glad över 6 kinderägg???

Postat av: Yoli Design

Publicerad 2010-03-21 12:13:40

Woooooow så himla läckra äggkartonger!! Supersöööta!! :D



Kraaaaaaaaaam

Postat av: Annelie

Publicerad 2010-03-21 18:51:33

Kanon roliga och jätte fina!

Postat av: ele

Publicerad 2010-03-28 21:03:54

vilken jättebra ide' att dekorera äggkartonger! Det skall jag lägga på minnet. De blev väldigt fina!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela