pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det växer så det knakar

Publicerad 2010-06-14 19:26:34 i Odling,

Det är väldigt kul att se hur mina små, exotiska plantor växer men det är lite svårt att skydda dem från monstret på fyra tassar som heter Zoofii.

Avokadoplanta

Den petflaska som jag klippte av botten på och satte över plantan börjar bli för liten, än så länge har jag ingen aning om hur jag ska fortsätta skydda den här plantan. För skydda den måste jag! Jag gjorde ett litet (elakt?) test. Jag frågade helt enkelt vad Zoofii tyckte om den här växten. Artigt sträckte hon fram huvudet och luktade och... Japp, öppnade munnen för att smaka! Synd att matte stod med duschflaskan i näven.

Ananasplantan behöver jag däremot inte oroa mig för och hej och hå vad den har växt! Jag blev lite nyfiken om jag bara hade tur med den här så nu senast vi åt färsk ananas sparade jag återigen bladrosetten.

Passionsfruktsplantor

Passionsfruktsplantorna har fått en omplantering. De skulle säkert gilla lite glesare plantering men jag gillar det buskiga utseendet och när jag planterade om mina papayaplantor glest gick det åt skogen så...

Smultron

Det börjar bli lite färg ute på balkongen - mums!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-06-15 15:50:44

Men vad coolt. Jag hade ingen aning (eller tja, jag har iallafall aldrig tänkt på saken) att man kan plantera vare sig ananas eller passionsfrukt på det viset. Det måste nog testas nån gång...

Postat av: Linda

Publicerad 2010-06-15 15:51:38

(För övrigt har katten ett fantastisk namn! :-D)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela