pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lite födelsedagslyx

Publicerad 2010-01-31 11:16:07 i Pyssel,

I onsdags fyllde jag år men den riktiga födelsedagskänslan infann sig inte helt. Det kan ha berott på att jag började kl 5 och det blev lite häktisk dag på jobbet. Fast Jonas på SR Sörmland sjöng faktiskt lite för mig och grattade mig live i radion!
Tårta blev det senare efter jobbet på stan när jag träffade en barndomskompis och jag köpte mig ett par skidor med tillhörande tillbehör i födelsedagspresent till mig själv. Eftersom det var mitt i veckan hade vi bestämt att vi skulle fixa lite god mat hemma och på fredagen gå ut och äta. Så detta blev middagen i onsdags:

Fiiiiisk

Nästa gång ska vi testa att tillaga en hel fisk liggande direkt på plåten, inte i ett foliepaket.
Och älskling körde genom en snöstorm för att köpa en present till mig! Innehållet är mumsigt och kistan det ligger i är jag väldigt förtjust i!

Chokladfylld skattkista

Tyvärr gillar katterna att tugga på de lila blommorna så den har hamnat uppe på en av bokhyllorna, lite trist.
Igår var vi på en dagsutflykt till Uppsala för att fira syster som fyllde dagen efter mig. Och mig lite på ett hörn också förstås. Av syrrans sambo fick jag två lottopaket, det ena skrapade jag efter frukosten idag.

Vinstchans onormalt stor

Lite kul att alla lotter sitter ihop! Men var är oddsen att få vinst på varenda lott?!?!?!? Visst, lägsta möjliga vinst men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela