pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 11

Publicerad 2010-12-11 16:56:50 i Adventskalender,

Något som jag anser hör julen väldigt mycket till är glögg. Min favorit är Blossa lättglögg. Starkglögg hör däremot inte till mina favoriter men nu har jag testat att göra egen glögg. Det kräver faktiskt inte så mycket ansträngning! Det som behövs är:
  • En flaska vin
  • Ett paket glöggkryddor
  • ca 1 dl socker


Koka upp alla ingredienser till 80 grader och låt det stå i en timme innan glöggen silas.

Ifall du vill pyssla lite mer vid glöggtillverkning så har Anna, som driver bloggen Pyssligt, ett aptitretande recept på hemlagad glögg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela