pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 10

Publicerad 2010-12-10 22:02:59 i Adventskalender,

Jag har gjort en takkrona med hjälp av tjock ståltråd, vanlig grön blomtråd och mossa.

Jag började med att göra "bottenringen" först och klä den med mossa. Därefter tvinnade jag två trådar, fäste dem i ringen och klädde även dessa med mossa.

Små prismor fästes där de tre hängtrådarna var förankrade i mossringen.

Jag är dock inte helt nöjd med resultatet och funderar på att fortsätta dekorera kronan med pärlor. Ett annat alternativ är att fästa granris runt ringen. Då blir den lite tjockare och ser troligen lite intressantare ut på avstånd.

Emilia, som jag hade sällskap av på julmarknaden, gjorde några riktigt fina kronor som passar utmärkt som bordsdekoration!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-12-12 10:16:33

Åh, vilken bra idé! Jag har en takkrona i gjutjärn (tror jag) hängandes i sovrummet och jag har funderat på att pynta den. Hade planer på lingonris och röda band, men sen kom det myyyycket snö... Nästa år... :)

Hoppas du får en trevlig advent!



Jättekul att titta in i din adventskalender btw!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela