pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Organisering av stämplar

Publicerad 2010-08-16 12:40:41 i Pyssel,

För lite mer än ett år sedan började jag samla mina stämplar i pärmar. Nu har jag fyllt de två ganska väl men ändå fortsatt köpa på mig fler stämplar. Så det fick bli en tur till Clas Ohlson för att köpa en ny pärm och lite fler plastfickor med dragkedjor på!

Precis som sist fäste jag lite tapet runt pärmen.

Den här tapetbården är faktiskt rester från mitt gamla rum hos föräldrarna!

En av pärmarna innehåller bara monterade stämplar, i de andra två samsas nu en massa clearstamps! Oftast köper jag dem i lite större förpackningar men emellanåt blir det bara någon enstaka clearstamps och dessa var i stort behov av att samlas på ett bra, överskådligt sätt!

Jag stämplade upp dem på ett vanligt A4-papper som beskurits så det skulle passa in i plastfickan. Därefter fäste jag det på en kartongbit med självhäftande bokplast. Stämplarna får sitta på baksidan där kartongen är lite glatt som de fäster bra på.

Alla omonterade stämplar får också en genomgång. En del har väntat på montering i nästan ett års tid! Det är med andra ord hög tid att montera dem, stämpla lite och sedan åka och köpa nya på mässan i Göteborg i höst!

Kommentarer

Postat av: Fiia

Publicerad 2010-08-16 21:51:32

SV: Hehe, nää han har inte gjort det. Har gömt dem för honom, om jag skall vara ärlig ;-P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela