pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Allhelgona och halloween

Publicerad 2009-10-30 20:32:22 i Naturmaterial,

Nu i helgen firar vi allhelgona, eller halloween som också infaller nu. Personligen tilltalar det mig mer att tänka på de nära och kära som inte längre finns i min närhet än att klä ut mig och ropa "bus eller godis". Jaja, för bara något år sedan skulle jag inte motsätta mig alltför mycket att klä ut mig och ha kul med vänner (det där andra med bus eller godis är dock inte min grej).
Idag åkte jag, älskling, "svärmor" och "svägerska" med hennes familj till kyrkogården och tände några ljus. Mina släktingar vilar lite längre söderut i landet men de fanns i mina tankar när jag tände ett ljus i minneslunden och ställde det tillsammans med de tiotal som redan brann. Mina föräldrars hus ligger inte långt ifrån en kyrkogård och flera allhelgonahelger har vi gått igenom den. På de flesta gravar brinner ljus och jag finner det väldigt rofyllt.
Häromdan tog jag mossa och formade det till ett hjärta som sedan smyckades lite lätt med material jag hade hemma. Jag blev nöjd med den och det är inte orimligt att det blir fler sådana här i framtiden. Varför köpa när jag faktiskt kan göra gravdekorationer själv?

Mosshjärta

När älskling och jag var över till affären kunde jag inte låta bli (ja, Mårten försökte inte direkten hindra mig utan snarare uppmuntrade mig). En liten orange pumpa hamnade i korgen. Detta var första gången jag skärt ut ett ansikte i en pumpa men garanterat inte sista gången! Det finns en annan sak jag velat göra med en pumpa i flera år, får se om det finns några kvar på Hemköp imorgon...
Halloweendekoration
Mårten tycker den ser läskig ut. Lite mhuhahaHA! Får nog ge honom rätt, men så var väl det också syftet med den? Hihi!

Kommentarer

Postat av: ele

Publicerad 2009-11-09 09:21:29

fint hjärta! roligare med egengjort än köpt

pumpan ser riktigt läskig ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela