pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Rapport från julmarknaden

Publicerad 2009-11-29 17:59:11 i Pyssel,

Det har varit en lång och uttröttande helg. Julmarknanden i Värmekyrkan var öppen mellan 11 och 16 både på lördagen och söndagen. På lördagen fick utställare komma in från kl 8, på söndagen kl 10. Klockan var nog lite efter nio när jag började packa upp alla mina saker på lördagen. Det var ganska svårt att veta hur jag skulle ställa upp det. Jag hade tänkt testa hemma på köksbordet men alla smågrejer drog ut på tiden under fredagen.

Jag hade tur och stod mot en vägg som det faktiskt stack ut lite skruvar från - perfekt att hänga dörrkransarna på. Hade helst velat ha en ställning bakom mig, istället fick jag lägga några på bordet och den ytan hade jag behövt för att arrangera upp de andra grejerna lite bättre.

Julmarknad i Värmekyrkan

Dag 1: Lite mer eller mindre kaos på bordet

Mycket folk var det men de flesta verkade mest vilja titta. Gick det för lång tid mellan att någon kom och handlade blev jag ganska trött. Och lite less (det blev lite mer påtaligt dag 2). Jag kan inte direkt säga att jag hade något som var storsäljare. Kanske dörrkransarna, för dem blev jag av med allihop!!! Pulsvärmarna sålde förvånandsvärt jättedåligt. Och tändsticksaskarna trodde jag skulle vara poppis men nej. Visst, det var påtagligt mindre grejer som följde med hem men ändå så mycket mer än jag räknat med. Visst kan vi äta upp pepparkakspralinerna, använda badbomberna, kroppspeelingen men pulsvärmare och tygkassar? Vissa saker går det att få för mycket av. Jag undrar om jag lade upp sakerna fel eller om folk bara var blinda för vilka bra julklappar jag stod och sålde, till väldigt bra pris.

Julmarknad i Värmekyrkan

Dag 2: Lite mer struktur, i alla fall försök till det

När jag kom på lördagen låg det ett litet infoblad på bordet angående nästa år. Då ska det utökas och det blir två helger, och då mellan fredag och söndag. Det blir nog för mycket för mig och när jag gjorde ett överslag på utgifter nu ikväll kunde jag tyvärr konstatera att jag troligen gick plus-minus-noll. Tråkigt. Men jag fick ju visseligen chans att prova på en del nya saker. Så antagligen försöker jag mig inte på något sådant här igen. Kanske istället tipsa folk att de kan göra beställningar?

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2009-11-29 18:13:22

Lägg upp en bild på vad du har kvar...kanske kommer det en beställning fr Uppsala då :)

Postat av: Lillstrumpan

Publicerad 2009-11-29 18:54:29

Sa ju du skulle bli av med kransarna! ;-) Skicka en lista på vad du har kvar och bilder på dem, kan ju lägga ut en lapp med förfrågan på jobbet om någon vill köpa här. ;-) Så kan du ta med upp när du kommer? =)

//Åsa

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-11-29 19:18:24

Vill oxå se vad du har kvar. Kanske kommer en beställning från Svärtinge. :)

Hann ju aldrig åka in i helgen. :(

Ha det gött.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-11-29 20:50:14

Bilder på "resterna" kommer upp imorgon om jag orkar! Leverenståget till Uppsala går den 7e december :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela