pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Fler dörrkransar

Publicerad 2009-11-27 11:42:53 i Naturmaterial,

Nu börjar jag få upp tempot! Innan det var dags för förmiddagskaffet hade jag gjort risstommen på 2 stycken, dekorerat en samt gjutit ett till julgransljus!

Dörrkrans

Mossan räckte inte hela vägen runt på den här - mutter mutter. Visst, jag kan sticka iväg till skogen och försöka hitta just den här sorten, eller så fuskar man lite... Tycker det blev helt okej med lite ris som döljer "hålet".

Dörrkrans

Något jag bara "slängde ihop" sent igår kväll. Hade egentligen velat ha liiite bredare guldband men jag fick ta vad jag hade här hemma. Gillar blandningen på olika sorters mossor.

Dörrkrans

Blev sisådär nöjd med den här. Tyckte något fattades. När jag känner så brukar det bli bra att ta något rött. Jag ska senare pilla lite mer på rosetten så den ser lite bättre ut. Men den får nog sitta där den är. Sätter jag den längst upp blir det lite för mycket på den vänstra sidan.

Dörrkrans

Här var det också något som fattades men med röda filtstjärnor blev det bättre! Vill väldigt ogärna jobba mer på den här kransen - den sticks som bara tusan!!!

Jag har en till krans där halmkransen är klädd i ris och bara saknar dekortationer. Två kvar med andra ord. Har tallris, gran och lite till av det jag använde till näst sista kransen. Det riset var roligt att jobba med (mjukt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela