pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Balkongen fylls på

Publicerad 2009-05-17 18:55:58 i Odling,

Nu har jag äntligen planterat i docksängen (?) jag köpte på Erikshjälpen för 1-2 månader sedan. Har plastat insidan av lådan med lite starkare plast som jag fått av pappa. De två tomatplantorna fick samsas i lådan, hoppas de växer sig kraftiga där och ger riklig med skörd!



Älsklingen min uthärdade ett besök till Billbäcks plantskola i helgen. Där blev det lite nya plantor och även en snygg ampel! Ampeljordgubbsplantan samt de vita smultronen fick varsin korg. Smultronen blommar redan och jordgubbarna, ja det syns ju hur långt de har kommit! Ska lämna det mogna bäret till älskling. Själv var jag fräck och prova en jordgubbe när vi var och handlade...

 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-05-18 10:39:39

Va mysigt ni får det! :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-18 19:00:38

Och ännu bättre blir det nästa vecka när de kommer och glasar in balkongen! Jag vet minst en katt som kommer springa ut och in hela tiden =) Och en viss person som planterar/köper fler växter...

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-24 21:14:35

Jo visst, de är från i år, om inte jag mins fel så var det fyra giraffisar, fast det var inne på safarirundturen, vet inte om de har giraffer i parken =P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela