pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Det tråkiga med stickning

Publicerad 2009-06-23 22:14:27 i Stickning,

Att sy ihop stickningsarbeten är sååå tråkigt! Men idag har jag kommit på hur jag ska göra! Jag har en väldigt tjatig katt som hela tiden vill gå ut. Det är jättesvårt att aktivera honom. Han vill inte leka med lillasyster och vanliga leksaker är han också svårtflörtad med. Gå ut funkar däremot utmärkt. Egentligen borde jag ha honom som utekatt men det vågar jag inte. Så jag går ut med honom i koppel. Katten tycker det är så roligt att det räcker med att skramla med selen så kommer han springande!

Idag tog jag med lilla Nami ut och med oss hade vi en stor tygkasse med saker jag behöver sy ihop. Vi måste ha suttit ute i över en timme. Kissen tyckte det var okej att vistas inom en mindre radie under den tiden och matte kunde sitta med sitt tråkjobb. Men jag fick verkligen dåligt samvete när jag såg lilla Zoofii sitta i fönstret och avundsjukt titta ner på oss.

Katt i det gröna
Matte är färdig med ponchon och kissen börjar tycka det är lite tråkigt att bara ligga still. Fast buskarna till höger var trevliga att ligga under! Och då såg inte fåglarna kissen...

poncho

stickad poncho

Den gick fort att göra men evighet att fixa till. Tror det var på grund av den virkade kanten som jag sköt på det. På kvällen blir den nog perfekt att ha! Värmande samtidigt som den inte är för varm. Vet inte vilken poncho i ordningen det här blir, de är kul att göra och kan vara så varierande. Den här skulle jag nog dock vilja kalla bolero än poncho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela