pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Så fixar du enkelt en nätdörr för katterna

Publicerad 2012-07-18 21:07:54 i Pyssel,

Vi stortrivs ute på vår inglasade uteplats. Tyvärr verkligen älskar kattösen att vara där ute. Hon bryr sig inte om temperaturen så låg upp mot 40-50 grader men vi tycker faktiskt det är lite väl mycket bastu över det hela och seriöst mår hon inte bra av att vistas i så varm luft.
 
Att stänga in katterna för att kunna öppna är uteslutet. Lilla Zoofii står på insidan av glasdörrarna att tittar längtansfullt ut och man känner sig som världens elakaste matte. Vi försökte sätta upp fisknät utanför ena skjutfönstrena men fick problem då båda katterna bestämde sig för att stå och balansera på fönsterkanten. Det löste vi genom att sätta dit ett kompostnät. Och sedan föddes en idé som nu förverkligast.
Vi köpte nya kompostnät och satte ihop dem två och två (praktiskt att de säljs just i fyrpack!). De når inte hela vägen upp men vi har inte sett någon tendens att de vill klättra på gallret. Nu öppnar jag bara skjutdörren och sätter ner gallret i skåran. Karmen och dörren håller det sedan på plats. Zoofii har försökt gräva sig ut så jag har sett att det faktiskt sitter på plats!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-07-19 13:34:33

Smart! :) Kramis

Postat av: Becca

Publicerad 2012-07-20 09:21:54

Det är ju genialt!
Det ska jag komma ihåg om/när jag får mitt hus med trädgård och glasad uteplats.

Hej förresten :)
Jag läser din blogg och gillar den massor. Du täcker in mina intressen av pyssel och trädgård.

Svar: Vad glad jag blir att höra det!
Alexandra

Postat av: mli

Publicerad 2012-07-20 22:27:19

Söt katt! :)

Postat av: Othilia

Publicerad 2012-07-21 13:53:15

Söt blogg, kolla gärna in på min!
Kraam<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela