pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Ugglor i mossen

Publicerad 2011-05-21 10:30:53 i Smycken,

Igår firade vi en kompis som fyller år. Hon hade pratat om att vi inte skulle ta med presenter men jag hade en som planerats flera månader i förväg så det gick ju inte för sig att komma lottlös!

Linda är väldigt glad i ugglor och det började med att jag hittade två små som blev till ett par örhängen. På syfestivalen hittade jag en stor uggla som blev hänget på ett långt halsband.

Jag klippte till en bit fleece som jag fäste örhängena i och gömde halva halskedjan under den. Egentligen hade den stora ugglan inga blingögon utan den såg först ut så här:

Asken fick en enkel dekoration.


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2011-05-21 11:49:53

ÅÅÅ så fint, hoppas att Linda tyckte om presenten.. så fint det blev.

Gillar även asken som blev super men enkel dekoration, oftast är det sånt enkelt som uppskattas mest.

Kramar till dig vännen!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-05-21 13:22:50

Linda tycker om presenten VÄLDIGT MYCKET! Framför allt smyckena, men även den fina asken! Vet inte riktigt varför jag är så fascinerad av ugglor... Men visst är de fantastiska?! :-D Tack!

Postat av: Emilia

Publicerad 2011-05-23 10:18:28

Åh vad fina! Och vilken perfekt present!

Postat av: Anita

Publicerad 2011-05-24 23:08:27

Men du de där örhängena tillsammans med halsbandet var ju jättefint! Förstår det som att du gjort dem själv, om jag inte missförstår... bra gjort!

Tack för inlägget på min blogg; det är bara du kör hårt på loppis i sommar. Det är ju faktiskt rätt så kul stå där och sälja gamla prylar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela