pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Billiga blommor

Publicerad 2011-01-02 16:48:17 i Pyssel,

Jag har börjat ta tag i organiseringen här hemma! För ett tag sedan köpte jag ett gäng ljusmachetter.

Jajamensan! Det är udda sorter, ingen den andra helt lik och på en del av dem har blomdetaljer trillat av. Dessa har slaktats!

Det blev småblommor, pärlor och paljetter i stor variation.

Zoofii hjälpte självklart till och skulle inspektera det mesta. De lila och svarta små blombuketterna är jag väldigt nöjd med, tror de kommer bli riktigt fina på alter och LO.

Det blev även ett stort gäng med blad, något jag lidit lite brist på. Ett fåtal ser lite "billiga" ut men de flesta uppfyller mina krav på kvalité. På Clas Ohlson hittade jag en bra låda som snabbt fylldes!

Blommor till kort, LO, altprojekt etc kan kosta en hel del. Jag skulle tippa att den här mängden blommor och blad i en butik skulle kunna kosta 200-300 kr. Jag gav totalt 17 kr, lådan var dyrare än blommorna! Så den som vill göra lite besparing i pysselkostnaderna kan gott ta sig en tur till Ö&B emellanåt! Även i second hand affärer kan man hitta mycket intressanta saker.

Nu i reatider kan ett besök hos ex Glitter bli väldigt prisvärt. Visst är många smycken fina som de är, men mycket kan bli ännu finare när de slaktas och görs om till ett nytt armband, halsband, örhänge eller kanske passar in helt perfekt på ett alter!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-01-02 23:15:30

Smart!! Jag ska kolla på glitter och plocka fram manschetter som vi absolut inte använder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela