pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En lila pärm för ett grönt inre

Publicerad 2010-09-30 18:20:56 i Altrat,

För ett tag sedan sydde jag ett nytt "fodral" till en pärm att förvara tidningar i. Eftersom jag har lite gröndille så blev det självklart en blandning av olika gröna tyger. På en av mina second hand-turer hittade jag till min glädje tre pärmar med metallpinnar. Jag tycker det är ett väldigt trevligt sätt att bläddra igenom mina pysseltidningar. Idag blev jag klar med smyckningen av en av dem. Surprise surprise - den är inte grön!

Det ljuslila/rosa pappret i ryggen är rest från när jag gjorde en bröllopsask i slutet av sommaren.

Ramen och texten är embossad och det är samma lila papper (Clas Ohlson) som på pärmsidan. De papprena är väldigt bra, mest använder jag faktiskt deras vita baksida som jag använder distress ink och en mister på. Resultet blir i stil med den här teburken.

Det blev lite embossdetalj på framsidan av pärmen. Den här stämpeln samt ramen jag använde på pärmryggen köpte jag i Linköping för ett par veckor sedan. Helt underbara, snirkliga stämplar! Jag kan visst aldrig få för många stämplar...

Okej, jag gjorde en liten fuskgrej. Remsan med blomgirlangen var lite för kort, så jag fyllde ut längst ner med en annan liten detalj. De här klistermärkena eller vad de nu ska kallas är riktigt fina. Jag har ett litet gäng här hemma och det är olika motiv och former på dem. Timarii sålde dem, men de finns ju inte kvar i stan (landet?) längre. Gekås i Ullared har dem däremot. Intressant att de har en liten scrapbookingavdelning. Fast bäst är ju förstås Granngården utanför! Syrran handlade lite papper till mig där i augusti. 20 scrapbookingpapper fick jag, till en kostnad av ynka 100 kr!!!

Pärmen är tingad för en viss sorts tidningar. De här (tyska) tidningarna är helt underbara och fulla med inspiration! Jag tror tyvärr det går ganska fort för mig att fylla pärmen.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-30 21:08:54

Pärmen blev fin och lyxig:). Jag fastnar alltid vid scrapbookingsavdelningen på Gekås;).

Postat av: Petra/Trollet

Publicerad 2010-10-01 16:58:18

Så tokläcker pärm!!!!!

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-10-03 14:26:02

Den är ju lila ju! Gud vad snygg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela