pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Shopping i solen

Publicerad 2010-05-11 15:45:31 i Shoppat,

Det var ganska skönt att komma ut i solen en liten sväng efter lunch. Jag kände ett behov av att muntra upp mig själv men vet inte riktigt om en besök på Sy och Sticka lyckades med det. Lite garn kom jag i alla fall hem med.

Smålänningen i mig blev lite besviken på garnet Safran för det var inte 30% rabatt på det men så dyrt var det inte och jag tror jag kommer bli nöjd med det! Jag hade självklart redan letat upp ett mönster på Garnstudio och förhoppningsvis kan jag påbörja det snart! Först måste jag bara göra klart de virkade "pulsvärmarna", sticka den andra strumpan, fästa alla trådar i en poncho och knyta dit fransar och... Jaja, det blir väl som vanligt att jag påbörjar något nytt innan det andra är helt färdigt!

Alpacagarnet blir kanske till ett par pulsvärmare. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska stå på julmarknad i år igen, annars vore nu ett bra tillfälle att köpa på mig lite garn till pulsvärmare. Eskimogarnet ska jag sticka mig ett par tofflor av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela