pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Kontraktet uppfyllt!

Publicerad 2010-12-23 13:39:53 i Pyssel,

I somras då jag var på ett bröllop förekom det en liten lek. En påse med kuvert skickades runt medan det spelades musik. Då musiken tystnade skulle den som höll i påsen plocka upp ett kuvert och sedan skicka vidare. Så höll det på tills alla kuverten var slut. Självklart tystnade musiken då jag höll i påsen!

Mitt uppdrag bestod i att smycka brudparets julgran! Jag tror varken bruden eller brudgummen blev så missnöjda att den lotten föll på mig! Självklart innebär det att jag ska göra allt själv. Lite har ni sett men här kommer allting samlat.


Kommentarer

Postat av: Annna

Publicerad 2011-01-12 14:01:33

Vilken kul idé med bröllopsleken. Får jag låna idén? Ska på bröllop i sommar och skulle vilja lära mina lekovilliga släktingar hur kul det är. Snälla berätta hur man gör när man får ihop lekar och får folk att delta. Ska det finnas kontrakt till alla gäster? Vad kan det vara i kontraktet? Finns det andra lekar som är kul? Skulle du vilja skriva en snutt om det i bloggen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela