pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En ask i kärlekens tema

Publicerad 2010-08-23 21:26:36 i Altrat,

Förra helgen var vi iväg på bröllop och jag hade gjort presentasken till brudparet (som sedan lades i en flätad, rosdekorerad korg med papperstrassel i botten och sist inslagen i cellofan).

Alla kanter är färgade med Brilliances Orchid. Längs sidorna fäste jag ett härligt mönstrat papper som gick i samma rosa färg som asken. Locket kläddes in med samma papper, fast utan de starkare rosa swirlsen.

Storleken på asken var helt perfekt så mönstret följde med även på kortsidorna! Texten på locket är en rubons. Visst passade den in helt perfekt?!

Asken är faktiskt ganska enkel att göra.

Locket var 9,5 cm brett och 16,5 cm långt. Jag gjorde även en bottenplatta som var 9×16 cm.

0,5 cm in från kanten på locket skärs en öppning som den 3 cm långa remsan sticks igenom och sedan limmas fast på locket. Det blir en fördel att dekorera locket med ett annat papper för att dölja den lilla fliken... Jag fick lite problem med att få asken att stänga sig snyggt men det räckte med att klämma till lite på locket på baksidan så förslöt den sig fint.

Inspirationen till asken hittade jag inne hos Anita. Titta gärna in hos henne, hon har gjort flera stycken sådana här askar och de är hur fina som helst!

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2010-08-27 13:26:50

Vilken ljuvlig ask. Superproffsig!! Blev inspirerad att prova på en sådan, du har ju en så bra mall:-)

Postat av: Charlotta Lindqvist

Publicerad 2010-09-08 15:36:01

Kan intyga att den var fiiin!



/Bruden

Postat av: gunilla

Publicerad 2012-03-28 14:15:22

Kan du göra väskan som är på Anitas sida??

Vad kostar det????



Ska på min dotters bröllop, vill ha något speciellt.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela