pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pappersblommor till påskriset

Publicerad 2010-04-03 16:52:43 i Pyssel,

Jag hittade för ett tag sedan tips om enkla pappersblommor till påskriset. Idag ville fötterna vila lite efter en lång solig promenad så jag plockade fram lite creppapper och testade!

Pappersblomma

Tycker den blev riktigt bra så nu ska jag testa i lite fler färger!

Ett litet tillägg... Blommorna är inte bara enkla att göra utan går fort.


Dragspelsvik pappret. Jag använde fem ark, tyckte resultetet blev bäst då. Håll ihop de vikta papprena med en bit metalltråd. Klipp en spets i varje sida.

Räta ut fjädern något och börja försiktigt lossa papprena en och en.

Inspirationen fick jag från Tesa Prickiformar som lagt en upp en liten film hur man gör. Eftersom blogg.se med ens bestämt sig för att jag inte får göra en klickbar länk får den som är intresserad kopiera adressen!
http://tesaprickiformar.blogspot.com/2010/03/pappersblommor.html

Kommentarer

Postat av: enteskedsocker

Publicerad 2012-04-06 12:29:22

Jättefina, tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela