pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

En smyckad telåda till julgrejer

Publicerad 2009-09-19 17:12:02 i Pyssel,

Just nu plockar jag på mig lite av allt möjligt jag kan tänkas behöva i november. Idag bestämde jag mig för att dekorera telådan jag snodde med mig hem från jobbet (tror ingen misstycker, det brukar vara innehållet folk vill ha, inte en tom låda!).

Julig telåda

Jag tror att jag ska ha julklappsetiketter i den så jag fixade till lite kartongbitar som delade in lådan i ett par fack. Locket kläddes med svart för att senare prydas med tydlig prislapp.

Julklappsetiketter

Jag tänker inte så mycket "nu är det jul igen" när jag sitter med allt pyssel utan det är mer "vad roligt att sitta och pyssla en MASSA!" Solen skiner ute och det är riktigt sensommarvarmt. Det är svårt att tänka jul och vinter då.

Älsklingen min och jag var tidigare idag iväg på Färgargårdens höstmarknad. Det var jättemycket folk där! Det var roligt att gå runt och titta, men kändes lite för trångt så vi stannade inte länge. I ett av stånden fick jag syn på en prislapp på ett par pulsvärmare. 125 kr kostade de. Oj, mina kommer ju vara megabilliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela