pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Färdigstickat!

Publicerad 2009-05-04 17:17:01 i Stickning,

Äntligen är jag färdig med pulsvärmarna till kollegan! De är ganska roliga att göra, och det går även fort, jämfört med en hel tröja. Men sedan jag köpte stickorna jag behöver till min gigantusponcho tappade jag suget en aning för att fortsätta med pulsvärmarna och den andra fick jag tvinga mig till att sitta med ofta så att de blev färdiga. Möjligen har jag börjat göra lite för många pulsvärmare på sistone... Inte för att man kan ha för många! Fast alla har inte varit till mig, några har jag gett bort.


Gillar den till vänster bäst, då den fick en svartare kant där uppe än den andra, men det är väl tjusningen med att använda sådant garn, ingen blir den andra helt lik! Hoppas Lisa kommer att tycka om dem =)


Den första som jag gjorde! Perfekt också då Lisa kunde prova den och säga att det var rätt storlek ;) Ville testa mönstret men tyvärr räckte garnet bara till en. Mohair, så den känns lite småkliig men sååå fin i färgskiftningen! Funderar på att göra något annat i mohair, bara för den saken skull. Kanske grönton? Tror grönt måste vara min favoritfärg, dras till det utan att vara medveten om det. Den stora ponchon som jag ska göra (som kommer sträcka sig ner till knäna) ska visst bli grön, märkligt! Garninköpet gjordes säkert för 1½ år sedan, hög tid att starta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela