pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Försöker skapa midsommarstämning

Publicerad 2009-06-16 15:02:58 i Pyssel,

För några år sedan gjorde jag blomsterkrans till huvudet men har på sistone helt glömt bort att göra det. En kollegas spontana kommentar fick mig på humör att göra en. Så efter jobbet idag stannade jag på vägen hem och plockade lite blommor. Det tog sin lilla tid men fin blev den! Den ska få följa med till jobbet imorn och höja stämningen för oss stackare som jobbar midsommarhelgen.

blomsterkrans till midsommar
Ståltråd formad till en ring och sedan små blombuketter som snurras fast på stålringen med vanligt bomullsgarn.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-18 10:18:02

Åh, så fint! Nu kommer man verkligen i stämning! Synd att du inte kan följa med i morgon. :-( Kram!

Postat av: Alexandra

Publicerad 2009-06-18 12:19:50

Tack! Min kollega Linnea gjorde den till rikskändis när hon hade på sig den på midsommarfilmen som Expressen och DN köpte :D



Jag dyker upp imorn! Fast lite senare. Kommer ifrån jobbet runt kl 18 så vi ses efter dess.

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-18 15:53:41

Jaha, det såg jag ju på Expressen i går! (Såg inte inslaget, men puffen för det.) :-D



Kul att du kommer efter jobbet! Vi ses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela