pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Fikasugen?

Publicerad 2009-07-06 11:30:36 i Ätbart,

För första (men inte sista!) gången har jag gjort biskvier. Jag har alltid trott att de ska vara jättesvåra att göra men det var det faktiskt inte. Eller det är kanske inte hela sanningen, lite irritationsmoment fann jag i bakningen... Först vid bakningen av bottnarna, bagerier bara måste ha en form till dem! Och att doppa dem i choklad kräver lite träning. Tror knepet ligger i rätt temperatur (för varm och krämen börjar smälta) och kanske ett annat märke på chokladen än den jag använde.

Hemgjorda biskvier med päronsmak
Givetvis är detta bara en bråkdel! Fick ställa mig och göra en ny sats bottnar då det blev hur mycket kräm som helst över. Smaksatte med päronarom, och några droppar grön karamellfärg. Mmm. Påminner starkt om favoritfikets biskvier så nu slutar jag nog handla där och gör mina egna! Givetvis med varierad smaksättning.

Kommentarer

Postat av: Fiskmås

Publicerad 2009-07-06 14:54:40

Mine mine mine mine mine mine mine mine!!! Mine?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-11 12:53:21

Har några av mina kvar frysen ännu (frys utan choklad), spar dem till en regnig dag:) Bara att kladda på choklad då.

Åskar på håll, så den där regniga dagen är nog på väg. smask

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela