pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Pulsvärmare för den som gillar lila

Publicerad 2012-11-20 20:21:41 i Stickning,

Jag har under ett par månaders tid haft lust att göra ett par pulsvärmare med olika nyanser av lila. För någon vecka sedan köpte jag lite mera garn och för ett par dagar sedan påbörjade jag ett nytt projekt. Jag har redan kommit mer än halvvägs på maken till den här:
Det är synd att det mörklila inte riktigt kommer till sin rätt på bild. 
 
Ibland är jag lite slarvig och hoppar över att nåla upp mitt stickalster och fukta det. Med den här pulsvärmaren är det ett krav, annars rullar den ihop sig. Efter ett dygn lossade jag på nålarna och mudden är nu rak och fin. Första gången jag gjorde den här modellen var den riktigt jobbig, för färgskillnaden var så liten att jag lätt tappade bort mig i mönstret.
I början av året gjorde jag istället ett nytt par med större färgkontraster. Det var ganska kul!

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-11-21 08:28:05

Så snyggt mönster!
Jag har bara stickat sådana med flätor på, men de där var mycket snyggare.

Svar: Jag föredrar nog ändå flätor, tycker det är lite jobbigt att hålla reda på två trådar :) Det är även jobbigare att repa upp.
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela