pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Muffins i "ta mer"-storlek

Publicerad 2012-05-23 20:52:12 i Ätbart,

Jag har hittat en prisvärd muffinsplåt som man kan göra små muffins i! Lagerhaus har en som kostar under hundralappen och mina små mönstrade muffinsformar passade perfekt i dem. Lagerhaus ska visst ta hem små muffinsformar, något värt att kolla upp. Annars har jag köpt mina på Kakburken.

Muffinssmeten är en väldigt enkel men väldigt god citronsmet. Jag tog lite av citronsaften och rörde ihop med florsocker till en tjock glasyr som jag bredde på. Innan den stelnade dekorerade jag med strössel i form av hjärtan. Muffinsen är så små att man utan att skämmas gott kan ta sig en till!

Kommentarer

Postat av: pysseliten

Publicerad 2012-05-25 08:04:09

smarrigt ;) Söta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela