pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Virkade muddar med noppkant

Publicerad 2012-03-09 12:30:17 i Virkat,

Kommer ni ihåg den påbörjade pulsvärmaren jag visade för ett tag sedan? Där jag funderade på att repa upp allt? Det var precis vad jag gjorde och det var ett bra val! Annars hade pulsvärmaren blivit på tok för kompakt och oflexibel.

Den första virkade pulsvärmaren är nu färdig och så här blev resultatet:

Mönstret är från boken Virka muddar men jag lade till lite till beskrivningen.

Vid öppningen för tummen virkade jag en extra kant så att öppningen blev svart från båda hållen. Jag gillade inte heller hur nederkanten på pulsvärmaren såg ut så där virkade jag en kant med fm.

Jag ska erkänna att den här mudden inte alls var rolig att göra. Jag virkade hela tiden i bakre maskbågen och resultatet växte väldigt långsamt fram. Det känns som att jag ser snabbare resultat då jag stickar. Mudden var faktiskt så tråkig att jag påbörjade ett par nya, stickade pulsvärmare.

Längst upp finns en virkad noppkant. Den var inte heller rolig att göra! Alpacagarnet vill nämligen tråda upp sig lite (jag märker inte alls av den effekten då jag stickar!). Virknålen fastnade i garnet och det var några noppor jag fick börja om med bara för att virknålen fastnade i garnet jag hade samlade på virknålen. Som tur var har jag haft fint (men slött!) stöd under förmiddagen då jag satt med den.

Bortskämda katter... De har inte varit så förtjusta i kattkorgen jag köpte till dem för någon vecka sedan. Nami resignerade och la sig på den lilla kudden till slut. Zoofii däremot accepterade korgen först efter att matte hämtat en av deras filtar och lade den i korgen! Så här brukar mina lediga förmiddagar se ut (med undantag att båda katterna oftast ligger i soffan och inte på köksbordet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela