pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Min kamera fungerar igen!

Publicerad 2012-03-29 21:20:52 i Odling,

Idag stressade jag ner till stationen efter jobbet (inte så himla lyckat när man varit uppe sedan kl 4, jag var nära att somna på tåget!). Jag har äntligen tagit tag i att få min kamera lagad, den gick ju sönder under hemresan från lille Emils dop (i januari!!! varför ska det vara så jobbigt att ta tag i en del saker?).

Sony hade tipsat mig om Assist i Linköping och jag måste bara säga att de var jättebra att ha att göra med! Jag mejlade dem för ett tag sedan och frågade om det ens var lönt att laga kameran (kanske var det billigare att köpa en ny?). Jag fick ett lååångt svar tillbaka. Det började med en lång beskrivning på alternativa kameror för mig och sedan avslutat med en motivering varför det, för min skull, kan vara värt att reparera den och även ett ungefärligt pris på det.

Jag hittar jättedåligt i Linköping så jag tog mig friheten att fråga hur jag skulle ta mig ut till dem, och hur snabbt de kunde laga den. Svaret innehöll beskrivning på vilken buss som går ut till dem och hur jag hittar till dem från busshållplatsen. Om de hade allt hemma skulle de kunna laga den medan jag tog en tur på Biltema eller IKEA. Det avgjorde saken!

Efter en timme ringde de upp mig och sa att kameran var klar. Smålänningen i mig jublade dubbelt - försäkringen gällde fortfarande! Jag betalade hela 0 kr (eller 115 kr om man ser till reskostnaden). Det är helt underbart, fantastiskt att kunna fota med min kamera igen!

Under väntetiden hann jag köpa något jag saknat ett bra tag.

Biltema säljer en jättebra duschflaska. Okej, den här är inte fullt lika bra som den som gick sönder för mig men det är så skönt att kunna pumpa upp trycket i flaskan och sedan duscha växterna genom att trycka ner en knapp. Mina ormbunkar i skåpet trivs då jag duschar dem regelbundet, och då är den här flaskan till stor hjälp!

På IKEA hittade jag en ny växt till skåpet, en bromelia. Ett litet krux är att på krukan står det den vill ha ca 15 grader. Jag har 10 grader varmare än så i mitt skåp... Jag tänkte testa att montera den på en av mina korkbitar, får väl se om den gillar det!

Så här bra bilder tar inte min lilla kompakta kamera. Jag älskar min systemkamera!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela