pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Irriterande blänk i tavlor

Publicerad 2012-03-24 17:09:48 i Inredning,

Sedan vi flyttade in i lägenheten för tre år sedan har vi haft de här två tavlorna hängande i köket:

Det är bara två vanliga planscher och jag har nog haft dem i säkert 15 år. Så det var hög tid att förändra tavlorna lite! I Amsterdam köpte vi lite snygga vykort och väl hemma köpte jag lite bakgrunder till dem. Resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig...

Jag fick ju även till en liten tavla i mitten så att de flesta av de tråkiga borrhålen döljs. Men motiven syns ju jättedåligt - det är ju heeela tiden blänk i tavlorna!

Det blev även tålamodsträning då jag skulle försöka fota tavlorna enskilt.

Jag skulle vilja ha till någonting mer, kanske stora kinesiska tecken? Men då jag gör om tavlorna blir det med någon annan ram.

I min irritation bestämde jag mig för lite förändring. Tavlorna i köket försvann och blev utbytta mot den målning jag köpte på Rhodos 2008.



Bättre i alla fall! Och de andra tavlorna åkte in i vardagsrummet.

Fortfarande med irriterande blänk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela