pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Rivna sidor ur bok blev ett kort

Publicerad 2012-06-24 10:10:00 i Korttillverkning,

På internet kan man hitta mycket inspiration. För ett tag sedan fick jag hos Whiff of Joy syn på ett kort med annorlunda bakgrund. Böcker är lite heliga för mig. Jag har svårt att slänga dem, och än mindre riva ut sidor ur dem! Det finns dock ett undantag och det är om jag har köpt en bok för att faktiskt riva sönder den! Då är second hand perfekt ställe att gå till.
 
Jag rev ut bitar från sidorna i boken och lade dem lite omlott på ett underlag. Där "limmades" de fast med decoupagelim.
 
Sedan trimmade jag kanterna och satte igång med att skapa ett gratulationskort till en kompis som nyligen fyllde år.

Kommentarer

Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Publicerad 2012-06-25 10:50:47

Otroligt snyggt kort! Kul att riva ur sidor ur en bok så och klistra på :) Du har så mycket bra idéer!

Postat av: Louise Mejegård

Publicerad 2012-07-08 11:05:12

Och det var väldigt roligt att få... =) Tackar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela