pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Försökte rädda blommorna från att drukna

Publicerad 2012-06-25 20:31:18 i Pyssel,

Ett omfattande regnområde skulle dra in under natten till idag. Det kändes som att jag var tvungen att göra något för att hindra mina blommor i balkonglådorna från att drunka. Jag testade helt enkelt att klä in dem i plast!
Jag fäste stora bitar med plast på fram- och baksidan av lådorna. Det fungerade faktiskt ganska bra, i alla fall på 3 av 4 lådor, den sista försökte jag sätta dit plasten tre gånger innan den till slut satt kvar. Den lilla krukan fungerade det att bara trä en påse över, men det var knappt växterna fick plats!
 
Förhoppningsvis kommer det inte så här sjukt mycket regn igen på en och samma dag under resten av sommaren. Regnmätarn på jobbet har visst registrerat ca 40 mm men det kan ha kommit mer än så på vår sida av stan. En dag ska jag köpa oss en regnmätare. Fast ibland undrar jag om man vill veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela