pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Trasig fungerande kamera

Publicerad 2012-01-26 22:28:58 i Pyssel,

Under eftermiddagen tog jag fram kameran för att fota lite pyssel och blev helt knäckt. LCD-skärmen fungerar inte. Någon bild kommer upp men den ser helt obegriplig ut och jag kan som bäst beskriva den som...trasig. Jag testade och tryckte av några bilder och satte sedan i minneskortet i kortläsaren. Bilderna kommer upp i datorn så tekniskt sett funkar min systemkamera fast samtidigt inte.

Jag har en liten kompakt kamera. Ibland tar den bra bilder men... Nja, det finns ju en anledning till att jag alltid brukar hämta systemkameran istället! Så vad nu? Jag har en kamera jag kan fota med men jag måste hela tiden plocka upp bilderna i datorn för att verifiera om de är bra eller dåliga, om det är spara eller delete och ta om.

Jag får väl försöka se det positivt: det här hände efter dopet förra helgen. Sedan är frågan hur snabbt, och kostsamt, det blir att laga kameran... Jag tycker om att lägga pengar på mitt pyssel men kameran har jag faktiskt redan lagt flera tusen på. Vore lite roligare att investera i någon maskin i stil med cuttlebug...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela