pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Nyårslöften 2012

Publicerad 2012-01-01 10:28:41 i Pyssel,

Så var ett år slut och ett nytt har inlett. Jag har på känn att det här året blir riktigt bra!

För ett år sedan avlade jag några pyssliga löften. Hur gick det med era nyårslöften för 2011? Höll ni dem?

- Organisera upp alla pysselgrejer. Jag har dålig koll på vad jag har och var det finns.
Jo, det gick väl lite sisådär hyfsat med det. Tyvärr möblerade vi om lite under 2011 och saker och ting ligger inte helt optimalt. Lite senare i år ska jag göra en omfattande omfördelning av alla pysselsaker och samla dem på ett mycket bättre sätt än jag har idag!

- Ta tag i balkongen.
Ja, den biten gick riktigt bra! Vi slängde ut mycket av det som fanns där och ställde dit nya balkongmöbler. Även katterna fick sig en möbel, ett klätterträd som gick upp till taket.


- Planera i god tid till marknader, i år blir det kanske två stycken!
Den biten gick ganska bra! Det blev två marknader, en i Söderköping och en i Norrköping. I synnerhet den i Värmekyrkan kände jag mig lugnare och inte alls så stressad som jag varit tidigare år.

- Regelbundna pysselträffar!!!

Det gick nog ganska bra i början av året men sedan började vi tyvärr tappa regelbundenheten i det. Men någonting säger mig att det kan bli lite förbättring på det i år...

Jag hade även några andra funderingar för 2011:
Stickcafé: Lite sisådär, men några gånger kom jag och ett par vänner iväg!
Blivande författare? Idéen finns kvar i huvudet på mig och fler poppar upp. Vem vet, kanske 2012 blir det år jag tar tag i det?

Så ska jag avlägga några nyårslöften för 2012? Jo, det är ju alltid roligt, men bäst att hålla sig på en nivå som är rimlig!
  • Scrappa mera
  • Sy mer
  • Organisera upp pysselsakerna - och håll dem inte utspridd över hela bostaden!!!
  • Sticka saker och ting till mig själv och inte hela tiden till andra
Sådär, det är lite lagom det!  Skulle nog kunna tänka mig samla på mig någon ny hobby också (det kan man aldrig ha för mycket av!)

Hoppas ni får ett härligt 2012!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela