pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Grattis på födelsedagen "syrran"

Publicerad 2012-01-27 17:00:00 i Korttillverkning,

För många år sedan hade jag en låtsastvilling till brevvän. Hon heter Maria och är född samma år, månad och datum som mig. Men efter en tid skrev vi brev mer sällan och till slut rann det ut i sanden. Jag tänkte inte så mycket på det under åren därefter utan livet rullade på. Jag gick ut gymnasiet och sedan vidare till universitetet.

Min storasyster började läsa på universitet ett år innan mig. I hennes klass blev hon väldigt bra vän med en annan tjej. Den här tjejen fyllde dagen innan min syster och jag vet inte riktigt hur de kom på idén men de började kalla varandra för systrar. Jag tror det dröjde över ett år innan jag en dag började fundera över tjejens efternamn. Var det inte väldigt likt min låtsastvilling? Världen är bra liten ibland! "Syster" Maria är samma Maria som jag brevväxlade med!

Som ni förstår är det ganska lätt att hålla koll på Marias födelsedag och vid det här laget hoppas jag det här kortet har kommit fram med posten:

Kommentarer

Postat av: Maria M

Publicerad 2012-02-11 19:56:32

Kortet kom fram :-) O jag blev jätteglad! Lovisa gillade de små mössen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela