pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Gör egna billiga hjälpstickor

Publicerad 2012-01-03 18:10:47 i Stickning,

Stickor kan lätt försvinna och någonstans (förhoppningsvis i lägenheten) har jag förlagt min hjälpsticka. Jag använder den ofta och det känns inte så lockande att hela tiden gå och köpa ny. Därför gick jag igår in på en second hand affär och köpte ett paket med strumpstickor för ynka 10 kr. Väl hemma testade jag att böja till en av dem och det var inte alls svårt!

Den tjockare och kortare stickan är en av de två jag köpte för ett tag sedan (de såldes i ett två pack). Strumpstickan blir lite längre men jag får helt enkelt testa och se om jag ser det som ett problem! Att få 5 stycken för priset av 10 kr kanske ändå känns bättre än 2 stycken för 20-28 kr, då jag inte ens använt den ena (jag favoriserar ju att göra flätor med mitt alpacagarn vilket kräver 2,5 mm stickor).

Jag testade först att böja stickan med händerna men en plattång var till stor hjälp med de andra två böjningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela