pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Dop med överraskning

Publicerad 2012-01-22 09:46:55 i Pyssel,

Det blev en lång dag för mig och sambon igår. På morgonen promenerade vi genom ett rimfrostigt, stilla Norrköping ner till stationen och hoppade på en buss upp till Uppsala. Därefter blev det landsvägsbuss ut till Vänge där min syster, hennes sambo och deras son bor och där lille Emils dop skulle ske.

Jag och Mårten hade fått den stora äran att bli lille Emils faddrar! Moster kommer lära lille Emil en massa pyssliga saker och min sambo har lovat att lära ut en massa hyss. Som faddrar lämnade vi över en klassisk doppresent - ett kors (vi ska ju faktiskt stå för Emils kristliga uppfostran). Emils mamma är orkidé/kattfreak och saker med i synnerhet katter på är lätt att hitta. Emils pappa gillar motorcyklar (misstänker det kommer gå i arv till sonen).

Frågan är - finns det risk att någon snor den här doppresenten?

Pappa Mats såg ganska nöjd ut då han öppnade upp presenten... Det syns nog inte, men det är en sparbössa! Kunde inte låta bli den då vi såg den i guldsmedsaffären!

Det var ett litet tag sedan vi var på Colins dop, dvs min sambos systerson. Mitt minne var lite ringrostigt, visst brukar väl inte faddrarna gå ner med barnet och sätta sig i kyrkan medan föräldrarna står kvar uppe hos prästen?!?!?

Vänta lite... Med ens tyckte jag mig känna igen stämningen. Det påminde väldigt mycket om de tre bröllop vi var på för 1½ år sedan. Skulle de...?! Japp, igår var det vigsel mellan min syster Åsa och hennes numera make Mats! Det var nog lite tur att jag satt med Emil i famnen, annars hade jag börjat storböla! Ingen visste om den här avslutningen på dopet, även om en hel del i efterhand sa att de misstänkt.

Några bilder fick jag lov att knäppa av efter vigseln, tror den här bilden är min favorit och den är garanterad något ni senare kommer få se scrappad!

Kommentarer

Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Publicerad 2012-01-22 10:08:01

Oj vilken överraskning!

Förstår gråtfaktorn på den :-)

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-01-22 20:07:44

Busigt roligt tycker jag! =) GRATTIS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela