pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Småfix, namnsdag och balkongmys

Publicerad 2012-02-17 15:57:40 i Pyssel,

I skrivande stund sitter jag och Zoofii ute på vår balkong. Termometern visar på 12 grader men jag tror det är lite varmare än så i hörnet där vi sitter. Solen lyser från en ljusblå himmel och det droppar från taket. Det känns helt fantastiskt och jag tror vi blir sittande här ett tag!

Jag har inte haft så mycket pysseltid den här veckan, andra saker har upptagit min tid men jag har i alla fall äntligen nystat upp garnhärvan på två nystan. Ormbunksskåpet har också fått lite omsorg. Jag har tömt vattendelen och rengjort den (den hade gått och blivit lite smutsig med gamla växtrester). Och min orkidé har äntligen blivit montera på grenen! Typiskt nog hittade jag inte fiskelinan utan fick använda mig av en kraftigare sytråd.

Nu är min vitmossa så gott som slut så nu får det gärna lov att bli mildare så jag kan ge mig ut och leta ny!

Idag fick jag lite rolig post! Mamma har alltid koll på min namnsdag och jag fick en jättefin tygkasse med posten. Sedan damp det även ner ett nytt nummer av 101 idéer, perfekt läsning ute på balkongen!

Nej, nu ska jag nog luta mig tillbaka med min stickning. Jag satt tidigare idag och tittade igenom mina mönstertidningar och inser att det är sååå många tröjor jag vill sticka till mig själv! Frågan är bara vad jag ska ta tag i för projekt efter att de här pulsvärmarna är klara... Jag brukar nämligen redan ha påbörjat ett nytt projekt i tankarna innan det pågående projektet är färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela