pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Skuggan av ett mönster

Publicerad 2012-02-29 08:33:30 i Stickning,

Jag har testat ett nytt mönster från boken "Pulsvärmare". Det använder sig av en stickteknik som kallas för skuggstickning.

Mönstret ser lite annorlunda ut beroende på vilken vinkel man tittar på den. Någon dag framöver ska jag testa att göra den i andra färger (gillade syrrans förslag på grönt och gult) och då ska jag även krympa mönstret lite. Jag har ganska smala handleder och den här storleken blev aningen lös för mig. Men det är inga problem, de hamnar i stället i lådan för julmarknaden 2012!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela