pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

För envis för mitt eget bästa?

Publicerad 2012-02-27 19:24:54 i Virkat,

Jag håller just nu på att testa att virka ett par pulsvärmare! Mönstret är ganska kul men det går så lååångsamt! Och mudden känns så himla kompakt! Hmm. Jag känner ett visst missnöje...

Mönstret säger att jag ska använda Boye nr 1 eller motsvarande. Någon nr 1 hade jag inte men däremot en nr 2 men seriöst - den virknålen är ju riktigt liten! Så nu gjorde jag ett litet test och virkade en liten bit med en större virknål och det blev helt klart skillnad! Det känns mer elastiskt och inte så tjockt.

Hmm. Tror jag ska sitta och teststicka ett mönster medan jag funderar på om jag ska repa upp den här virkade mudden... Nejdå, jag är inte alls en perfektionist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela