pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 24 - Stjärna till toppen av granen

Publicerad 2012-12-23 15:29:00 i Adventskalender,

Imorgon är det julafton men jag visar upp mitt sista inlägg i min adventskalender redan dagen innan.
 
Självklart måste man ha en stjärna till toppen av granen!
Material:
  • Papper 
  • Dubbelhäftad tejp eller lim
  • Metalltråd eller pinne att fästa den med i granen
Verktyg: 
  • Sax 
Tidsåtgång: ca 1h
Jag valde att göra min stjärna i fem delar men jag har sett flera bilder på nätet på den här stjärnan då den består av sex delar. Mitt papper har måttet 17×17 cm. Jag har skurit till så pappret består av nästan 4 delar. I två av hörnen har jag inte skurit helt igenom utan allt sitter fortfarande ihop.
Nu tejpas eller limmas delarna ihop enligt bilden ovan. Gör detta på alla fem delar (eller sex om du vill ha en sexkantig stjärna).
Vik en av spetsarna.
Limma ihop de fem (eller sex delarna) i varandra.
 
Jag limmade fast en bit kartong i ett av "vecken" och limmade fast en grillpinne på denna kartongbit. Den lindade jag sedan fast i toppen på granen med en bit metalltråd.
 
Så hur blev då vår gran med alla 24 olika julpynt?
Lite julklappar blev det i alla fall under granen när vi firade lilljul förrförra helgen! Och en fin tomte vaktar vår fina gran. Jag blev så glad då vi hittade den i blomsterbutiken som ligger en bit ifrån vårt hus. Han var precis vad jag ville ha!
 
God jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela