pysselmani

En pysselmanikers bekännelser

Lucka nr 17 - Enkel ängel av fina band

Publicerad 2012-12-17 14:19:00 i Adventskalender,

Inspirationen till dessa otroligt fina änglar hittade jag hos Happybird's Crafting Haven
Material:
  • Band med tunn metalltråd i kanterna
  • Bjällror
  • Blingstenar
Verktyg: 
  • Sax
  • Häftapparat
  • Limpistol
Tidsåtgång: 5-10 min
  1. Mina band var 4 cm breda så jag valde att vika mina band i 2 cm veck. För kroppen behövs 7 stycken veck på den sida som ska vara framåt och för vingarna 5 stycken veck. De avklippta kanterna kommer vara på baksidan.
  2. På kroppen klipps ena kanten av och häfta ihop det vikta bandet nära kanten. 
  3. Vingarna viks först på mitten för att få ett veck så man tydligt ser att man häftar ihop vingarna på mitten.
  4. Limma ihop kroppen och vingarna.
  5. Limma fast en bjällra till huvud.
  6. Dölj skarven mellan vingar och kropp med en blingsten.
Hänger du inte med? Kolla på den här videon som Happybird's Crafting Haven har gjort: 
 
Eftersom mina bjällror var guldfärgade så fick mina änglar kroppar av guld- och röda band. Banden köpte jag för något år sedan på Rusta. Det är väldigt viktigt att använda band som har en metalltråd i sidan, annars får man inte de tydliga veckan. Ett vanligt satinband misstänker jag bara rätar ut sig.

Kommentarer

Postat av: Eleonore- jultävlingar!

Publicerad 2012-12-17 20:28:32

Så fin, roligt att göra så fina änglar enkelt med band så :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alexandra

Smålänning som efter studier i Uppsala fastnade i Norrköping och här trivs som fisken i vattnet. Jag älskar att skapa saker och ting själv och letar hela tiden efter nya hobbies.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela